Sunday, October 21, 2012

Episode 5 : Aquaria Klcc

Salam dan hai kepada sume reader2 yang di sayangi..ngee4x..haritu kita dah pergi dan lawati ke Planetarium negara yang terletak di tasik perdanakan.Baikklah episode kali nie aku akan bawak korang sume pergi ke satu tempat yang memang bestt!!..korang xyah nk pkai google atau pun bantuan alat pernafasan pown nk tengok ikan sotong penyu yang ad kat dlam lautt tuhh..yg penting cume ad duet jee..hahaha..tempat tuhh terletak dekat jee dengan klcc..jalan kaki pon boleh..name tempat tuu adalah Aquaria KLcC..Haaa!!~..mesty penah dengar bukan..humm.. dekat sinilah kite boleh melihat pelbagai jenis2 ikan secara dekat..memang best!!~rugi klaw tak pegi..

Gambar yang ad penyu terbangg!!~ niehh merupakan contoh banner yang dibuat untuk menarik minat pelancong -pelancong untuk datang dan merasai sendiri pengalaman menarik ketika berada di dlam aquarium tersebut..
Nieh lah gambar nyerr!!.. tgk tuu siap ad tulis gi An Ocean of Discovery..haa!!!..kat sini lah kite boleh belajar banyak pasal ikan dan hidupan aquatik yang lain..



Dah2 lah tu tgk penyu..hahaha..skarang aku nk tunjuk pulak jalan yang mana harus korang pilih untuk ke aquaria niehh..kat gambar bawah nieh ad plan laluan nya..korang boleh teros jalan kaki daripada klcc ke aquaria..klaw tengok kat dalam gambar nieh dye letak dot2 wane merah.


Plan laluan kat dalam aquaria..
Klaw korang nak tahu aquarium ni seluas 60.000 kaki persegi..besar kan..


Antara Spisis ikan yang ad kat aquaria klcc niehh!!!~..
jom kite tengok..mesty best !!~..


ikan niehh mesty korang penah nampakkan..yang orang dok panggil nemo tuu..haa..


Yang nieh kawan ayah nemo..name dye ..crush kowt!!..klaw x silap lahkan..hahaha...
nieh adalah antara  penyu yang ade kat aquaria nieh..comell kann..hehehe..^^


Ini lah ikan pari yee adik-adik sekalian,ikan nieh unik sikit,dye tak macam ikan-ikan lain.
Ikan pari nieh klaw di buat masak asam pedas memang terbaiik wokk..hahaha..beso tuu..yummyy..hehehe...

Kite dah tengok spesis -spesis ikan yang ad kan..haa..sekarang kite pergi pula kepada bayaran untuk masuk ke aquaria niehh..
Kat bawah  ni ade gambar bayaran tiket nyer..korang bace lah yee..


Korang dah tengokan ape yang ad kat aquaria ni..so ape lagi cuti sekolah ajak lah family datang ke sini ..x mahal pown kan..murah jee..hehehe..

Baiklah anda-anda sekelian,entry kali ini sampai di sini sahaja..kita berjumpa lagi dilain episode..
Assalamualaikum dan jumpa lagi di episode akan datang..byee!!~..

No comments:

Post a Comment