Tuesday, September 11, 2012

Episode 3 : Petronas Twin Tower @ Menara Berkembar Petronas


Assalamualaikum....harap semua nyer sihat2 selalu..hari tu kita dah cter tentang Menara Kuala Lumpur kan...Hari nie aku nk bawak korang semua pergi tempat baru pulak nampak x belakang aku nie Menara ape?? Rasa-rasa korang ape..hehe kalo korang nak tahu ini lah die lambang mercu bagi negara aku MALAYSIA..( Petronas Twin Tower @ Menara Berkembar Petronas ) nak cakap tinggi memang tinggi 58.4 meter kowt. Ehem-ehem biasanya kalo orang bercinta selalu gunakan nama Menara nie supaya jadi lambang percintaan mereka.Tak tahu la aku nk ckp xpi kan kalo tgk dari atas ke bawah(dalam menara) perrrhh seram sejuk dibuatnya..aku pernah cuba tapi time kecik-kecik la dah besar panjang cam nie jangan harap la aku nak naik lagi takot tu gayat la katakan... HEHEHE =)

ok,,sekarang aq nak cter pasal sejarah Menara berkembar Petronas kalau korang nak tahu tanahnya seluas 40 hektar. kalu korang kt umah yg x de kaca untuk tingkap bolei la curi satu kt menara ni sebab menara ini dperbuat daripada kaca dan keluli tahan karat setinggi 88 tingkat tw...

keselamatan juga diamek kira dalam pmbuatan menara ni tw... antara tempat paling selamat la bagi aku kalu berlaku gempa bumi  atau puting beliung sbb aq nk sembunyi kt dalam tu...nk tahu knpa x ???? mndalah ni pon aq ada dengar kt berita tw..dia ckap cenggini kalu berlaku kejadian alam menara ini akan condong mengikut tiupan angin kencang sehingga 1.5 meter...bila abis je bencana menara ni akan togak balik seperti sediakala...



bagi kakak2, makcik2 dan semua kaki2 beli belah...menara ni tempat syiook untuk membeli belah tw..Selain itu, terdapat juga taman permainan untuk kanak2, pondok rehat galeri seni ukir dan mural..
terdapat juga cafe2 serta kedai makan kt dalam ni...pelbagai jenis makanan boleh didapati kt dlam ni tw...harga setiap jenis makanan pon ok mengikut jenis makanan apa yg korang nk makan...slamat mncuba apa yang ada kt dalam menara berkembar Petronas k...

No comments:

Post a Comment